counter create hit

مطالب مرتبط:

مدیران سینمایی مردانه استعفا دهند

به گزارش جهان نیوز، پس از نامزدی فیلم «هجوم» در بخش تدی( همجنسگرایان) ، واکنش های مختلفی در فضای مجازی منتشر شد. کیوان امجدیان منتقد سینما و روزنامه نگار با سابقه در توئیتر خود نوشت: مدیران محترم اداره نظارت و ارزشیابی! مدیران سینمایی! مبارکتان باشد نامزدی «هجو ...

فیلم | خداحافظی ترانه علیدوستی با «شهرزاد»

  Video/Audio Link     به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترانه علیدوستی با انتشار فیلمی از نحوه گریمش برای نقش شهرزاد در سریالی با همین نام در اینستاگرام، نوشت: «شهرزادم، خداحافظ.» فصل سوم سری ...

دقایقی با هنرنمایی های تنها دُم اسبی ماندگارِ فوتبال!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۳ اسفند ۹۶ که در یک آیتم نگاهی به تراژدی روبرتو باجو داشته است. روبرتو باجو فوتبالیست نامدار ایتالیایی و از مشهورترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است برادرش سرجیو. باجو در سال ۱۹۹۳ به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد و جا ...

فیلم «تا ۱۰ بشمار» به آهنگسازی رسید

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب اکبری آهنگساز و تنظیم کننده قطعات خوانندگانی چون محسن یگانه، حمید عسگری، محمد علیزاده و محسن چاوشی همزمان با تدوین فیلم سینمایی «تا ۱۰ بشمار» ساخت موسیقی متن این فیلم را بر عهده گرفت. فیلمبرداری سکانس تیتراژ پایانی «تا ۱۰ بشمار» که ...

کارگردانی آخرین سکانس «لازانیا» با رضا عطاران

کارگردانی آخرین سکانس «لازانیا» با رضا عطاران

رضا عطاران فیلمبرداری آخرین سکانس فیلم سینمایی «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت را کارگردانی کرد.به گزارش ایسنا فیلمبرداری فیلم سینمایی «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی احمد احمدی در حالی در ...

تدوین طرح «معامله قرن» تقریبا رو به پایان است

خبرگزاری فارس: «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در یک سخنرانی در دانشگاه شیکاگو گفت که دولت ترامپ تدوین طرح صلح خاورمیانه [سازش بین اسرائیل و فلسطین] موسوم به معامله قرن را به پایان رسانده است و بزودی آن را منتشر خواهد کرد. واشنگتن پست به ن ...

مارکو فان باستن در هیات اعزامی رئیس فیفا به تهران حضور خواهد داشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج درباره برنامه سفر رئیس فیفا به ایران به دعوت فدراسیون فوتبال عنوان کرد:مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته، اینفانتینو در روز‌های پایانی هفته آینده به تهران سفر خواهند کرد. فرآیند مربوط ب ...

عرق سرد در جشنواره فیلم تصویر اکران نشد

خبرگزاری ایسنا: فیلم سینمایی "عرق سرد" به کارگردانی سهیل بیرقی به دلیل مشکلات فنی در جشنواره فیلم تصویر به نمایش درنیامد. فیلم سینمایی "عرق سرد" که قرار بود امروز جمعه ...

یک چالش جدید ؛ بهتر نیست جای پیست دیزین، پاساژ سازی کنید؟

کلیپی از برنامه ی ویدئو چک ۳ اسفند ۹۶ را برای شما آماده کرده ایم که در یکی از بخش های خود به ادعای عجیب مسئولان پیست اسکی دیزین پرداخته است. مدیر شرکت سرمایه گذار پیست بین المللی دیزین می گوید در مجموع دو سال اخیر این پیست چیزی حدود ۶ میلیارد تومان ...

پشت پرده درگیری دراویش در خیابان پاسداران | واکنش نورعلی تابنده و جمعی از دراویش به شهادت ماموران در پاسداران

پشت پرده درگیری دراویش در خیابان پاسداران | واکنش نورعلی تابنده و جمعی از دراویش به شهادت ماموران در پاسداران

پشت پرده درگیری دراویش در خیابان پاسداران | در پی درگیری هایی که هفته گذشته در خیابان پاسداران تهران روی داد، سه مامور نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی از دراویش دستگیر شدند. نورعلی ...

اعطای خرس بلورین بهترین فیلم کودک جشنواره برلین

هیات داوران بخش «نسل» جشنواره برلین ۲۰۱۸، جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کودک این رویداد را به فیلم «فورتونا» اعطاء کردند. به گزارش ایسنا، فیلم سیاه و سفید «فورتونا» به کارگردانی «جرمینال رو» که روایتگر داستان یک د ...

«ساکن روان» در برج آزادی روی صحنه می رود | خوانش مدرن اشعار معاصر

«ساکن روان» در برج آزادی روی صحنه می رود | خوانش مدرن اشعار معاصر

گروه «ساکن روان» چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ از ساعت ۲۰:۳۰ در قالب سلسله اجراهای «موسیقی تجربه» در برج آزادی تهران روی صحنه می رود.

بنی اعتماد: «کارستان» را به «بی بی سی» می دهم

بنی اعتماد: «کارستان» را به «بی بی سی» می دهم

خبرگزاری ایسنا: رخشان بنی اعتماد با بیان اینکه ساخت پروژه "کارستان" برایش یک آرزو بوده است، از بی‌توجهی مدیران مراکز علمی و همچنین تلویزیون برای استفاده از این مجموعه آثار انتقاد کرد و گفت: اگر تلویزیون ایران، فیلم‌های "کارستان" را پخش نکند، آنها را در شبک بی بی ...

شبکه فرانس 2: تهران، پکن و مکزیکو به سرعت به سوی کم آبی پیش می روند

شبکه فرانس 2: تهران، پکن و مکزیکو به سرعت به سوی کم آبی پیش می روند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شبکه تلویزیونی فرانس 2 روز دوشنبه در گزارشی درباره پدیده کمبود منابع آبی در برخی کشورها و شهرهای جهان، تهران، پکن و مکزیکو را از شهرهایی معرفی کرد که به سرعت به سوی آبی کامل پیش می روند. به ...

تنگه ابوقریب فیلم نسل آینده ایران است

تنگه ابوقریب فیلم نسل آینده ایران است

به گزتارش جهان نیوز، علی سلیمانی بازیگر فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب"ژدرخصوص دلیل محبوبیت این فیلم میان نوجوانان گفت: در ابتدا مهم ترین نکته درباره تنگه ابوقريب همانطور که بهرام توكلى کارگردان هم اشاره کرده است تنگه ابوقريب فیلم نسل آینده است. وی در همین راستا ...

اسکار اصغر فرهادی سوژه ی تئاتری در تهران شد

نمایش«دیش» به نویسندگی و کارگردانی رضا غیور از 6 تا 20اسفند به غیر از شنبه ها ساعت 21 هرشب در تئاتر «باران» به روی صحنه می‌رود.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه؛ داستان نمایش «دیش» موقعیتی دراما ...

آیا شما هومن آقا قصد دروغ گفتن است ؟

آیا هومن سیدی قصد دروغ گویی دارد؟

روزنامه شهروند - ایمان هادی: یکی از مشکلات اصلی در زمینه نقد فیلم به فیلم به عنوان یک واقعیت اجتماعی است که تصور می شود اغلب در سمت چپ تعدادی از آثار از فیلم به این که کلمات ماهش مسائل اجتماعی است. نقدی موج سینمای اجتماعی ایران, بر اساس توصیه های رابین چوب می تواند نیاز ایدئولوژیک و سیاسی و حتی اجتماعی و تحلیل فیلم ایجاد کرد فیلم پره از مبارزه با یک حزب سیاسی به پرتاب و کلمات را در قالب مشت و لگد تبدیل اثر است. فیلم ذهن کوچک پایان با فکر انرژی های اجتماعی طرح است. با که در آن ایدئولوژی نویسنده ، قضاوت در مورد فیلم آقا شما واژه ها منجر به این نتیجه گیری از متن خرق از نویسنده خواهد بود و در نتیجه به ستایش مدیر خوانندگان استفاده خواهد شد. کمی از شجاعت و جسارت در نقد مورد نیاز است و باید نوشت. زنگ‌زده با وجود این‌که با نگره نگارنده همخوان نیست، اما فیلم استخوان‌داری است. از معدود فیلم‌هایی است که طی بیست‌سال اخیر ساخته شده و می‌توان ادعا کرد فیلم اسکلت بسیار محکم سینمایی دارد. قصد نگارنده از دیدن فیلم، کوبیدن بود اما در مواجهه با هر اثری که با طبع سینمایی منتقد همسو و همخوان نیست، فیلمساز اگر بدترین محتوای ممکن را در ظرف سینمایی درستی بریزد، طبیعتا منتقد تسلیم خواهد شد.   فیلم سیدی اثر بشدت سیاهی است، خیلی سیاه‌تر از آنچه در سینمای ایران ترسیم شده و به عبارت دیگر می‌توان گفت که سیاه‌ترین و خشن‌ترین فیلم سینمای ایران است که مولفش کنار سیاهی نمی‌ایستد و چند عکس کارت‌پستالی بگیرد، بلکه کارگردان با انتخاب میزانسن‌های جذاب نمایشی و شخصیت‌پردازی دقیق، سیاهی را به چالش می‌کشد. متاسفانه در سال‌های اخیر دو مبحث سیاه‌نمایی و نقد سیاهی بشدت خلط شده است.  فیلم سیدی اثر بسیار خشنی است اما مرکزیت کاراکتر شاهین و دنبال کردن این شخصیت و حتی انتخاب او به‌عنوان دانای کل و حتی تغییر رویه‌اش پس از دستگیری برادرش شکور (فرهاد اصلانی) به نقد خشونت می‌پردازد.  فیلم در مورد بی‌قانونی است، اما برخلاف سنت رایج‌ فیلم‌هایی از این دست، قانون بدمن‌ فیلم نیست حتی در نیمه پایانی فیلم شاهین برای دستگیری همکار کودک دزد شکور دست به دامان قانون می‌شود.   مهمترین موضوع برجسته فیلم این است که فیلم اندازه نگاه می‌دارد. با توجه به ساختار فیلم، روایت موقعیت بسیار خوبی برای آگراندیسمان واقعیت دارد اما به محض دستگیری شکور، سیدی برشی از رویدادهای واقعی خبری را چاشنی فیلم می‌کند. هر چند تعمیم به واقعیت می‌تواند به مغزهای کوچک زنگ‌زده آسیب برساند اما کارگردان تعمدا با نمایش واقعیت، به مخاطبش این پیام را منتقل می‌کند که همه آنچه در فیلم می‌بیند، اغراق شده نیست و صادقانه به مخاطب القا می‌کند قصد دروغ‌گویی ندارد.   فیلم لاتاری محمدحسین مهدویان براساس کنشگری غیرتمندانه سمپاتیک و فیلم سیدی براساس کنشگری‌های غیرسمپاتیک غیرت‌محور ساخته شده و قصد کشتن شعله حتی اگر به فرجام تراژیکی منجر می‌شد، فیلم نمی‌توانست در معرض سیاه‌نمایی، مثل فیلم خانه پدری کیانوش عیاری قرار بگیرد.   با این‌که استناد خبری در فیلم پخش می‌شود، در مورد قضیه قتل شعله، فیلم چهارچوبی را در فضای حاشیه شهری تعریف کرده که تعمیم‌پذیر به فضای عمومی جامعه ایرانی نیست و تنها تعمیم‌پذیر به همان چهارچوب زیستی حاشیه‌نشین است، درحالی‌که خانه پدری فیلمی تعمیم‌پذیر حتی به فرهنگ و تاریخ ایران است.  فیلم سیدی به دلیل تأکید بر روابط سنتی و خانوادگی و تمایل رقابت دو برادر برای فعالیت در تولید و توزیع موادمخدر یادآور فیلم ابد و یک روز است. این یادآوری نقصانی برای فیلم سیدی نیست. تطبیق هر دو فیلم به رستگاری مغزهای کوچک زنگ‌زده منجر خواهد شد چون جهان محدود ابد و یک روز عصیان‌پذیر نیست و همه کاراکترها بنده فضایی انفعالی هستند، حتی سمیه (ابد و یک روز) باید سرنوشت خود را در چنین فضایی بپذیرد. در جهان ابد و یک روز رستگاری غیرممکن است اما شاهین قصد رستگاری دارد و از بن‌بست‌های جامعه محدود اطرافش عبور می‌کند.   فیلم ابد و یک روز در معرض انگ سیاه‌نمایی قرار می‌گیرد چون موضع محسن و مرتضی انفعالی است و رستگاری ممکن نیست اما شاهین به یک رستگاری فردی می‌رسد و مرزهای اهورایی و اهریمنی را پیدا می‌کند و قصد رهایی از اهریمن را دارد.   مغزهای کوچک زنگ‌زده درباره یک حاشیه شهری پرجرم و جنایت است از نگاه یک جنایتکاری که تاکنون مرتکب جنایت نشده است. در واقع آنچه فیلم را جذاب می‌کند این است که ما فیلمی می‌بینیم درباره جرم و جنایت و زوال جرم و جنایتکار.  مغزهای کوچک زنگ‌زده هومن سیدی، محتوازده و فرم‌زده نیست. مشکل عمده سینمای ایران، گم شدن مرزها فرمیک و محتوایی است و مهمترین شاخصه فیلم سیدی، حد معین و مشخص فرم و محتواست.